Hidratarea si exercitiul fizic te ajuta sa te pastrezi sanatoasa pe timpul verii

hidratare varaSezonul estival este perioada cea mai propice pentru relaxare pentru fiecare dintre noi. Nenorocul face, insa, ca acesta sa nu dureze decat trei luni, astfel ca nu putem tine stresul departe de noi foarte mult timp. Pentru a ne pastra mereu sanatoase, trebuie totusi sa invatam sa profitam din plin de toate beneficiile pe care vara ni le poate aduce, intrucat organismul nostru poate suferi o schimbare pozitiva, cu efecte de lunga durata.
Iti prezentam cinci dintre cele mai sanatoase hotarari pe care le poti lua pe timpul verii, ce te vor ajuta sa te bucuri de acest anotimp si, in acelasi timp, sa te mentii constant sanatoasa.

Fructe si legume.Fructele si legumele sezoniere sunt alimentele cele mai indicate spre sonsum pe timpul verii, deoarece sunt deosebit de bogate in antioxidanti si vitamine, esentiale pentru buna functionare a organismului. Acestea scad foarte mult predispozitia la cancer, reduc foarte mult nivelul de colesterol rau din sange, previn deteriorarea tesuturilor si stagneaza procesul de imbatranire. Printre cele mai recomandate fructe si legume se numara capsunile, pepenele galben, pepenele rosu, prunele, caisele, piersicile, fructele de padure, rosiile, morcovii, avocado, spanacul si altele de acest gen. Include-le in dieta ta de zi cu zi, iar efectele pe care acestea le vor aduce organismului te vor surprinde in mod favorabil.

Exercitiu fizic. Sa nu uitam ca sanatatea nu inseamna numai un regim alimentar echilibrat, ci si un program de exercitii fizice bine structurat. Vara este anotimpul cand putem arde un numar foarte mare de calorii, fie prin intermediul salii de fitness, fie prin intermediul diferitelor sporturi pe care suntem capabile sa le practicam, precum ciclismul, inotul, joggingul, tenisul etc. Pe langa faptul ca acestea te vor ajuta sa-ti pastrezi organismul in buna stare, si silueta ta va trage multe avantage de pe urma exercitiului fizic.

Bronz. Soarele poate aduce un numar mare de beneficii pielii noastre. Acestea stimuleaza foarte mult productia de vitamina D, substanta care ajuta la cresterea rezistentei sistemului osos, ce ne confera o stare psihica pozitiva si intareste sistemul imunitar. Cu toate acestea, razele nocive ale soarelui ne pot cauza si neplaceri, iar pentru a le evita este vital sa utilizam creme cu factor de protectie, ochelari de soare si, bineinteles, sa nu ne expunem lor in intervalul orar 1100 – 1800, atunci cand puterea lor distructiva este la maximum.

Vacanta. Un numar foarte mare de studii au relevat faptul ca, pe timpul vacantei, cantitatea de cortizol, hormon responsabil pentru stres, este mult mai scazuta, astfel ca avem posibilitatea de a ne relaxa mult mai bine, fara grijile din rutina de zi cu zi. Si, deoarece cortizolul, impreuna cu alti hormoni care determina aparitia starilor tensionate, sunt o cauza foarte frecventa a afectiunilor cardiace, nevoia unei vacante devine indiscutabila.

Hidratare. Pe timpul verii, atunci cand temperaturile depasesc limitele normale, hidratarea este un prim pas catre un organism sanatos. De aceea, este indicat sa renunti la alcool si tutun si sa te axezi pe consumul lichidelor, precum apa plata, ceaiurile si pe legumele si fructele ce contin o cantitate mai ridicata de lichide, precum pepenele rosu. Si hidratarea exterioara este importanta, dar retine ca aspectul tau fizic reflecta ceea ce este pe dinauntru.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *