Fierul si fosforul, doua minerale de care organismul tau are neaparata nevoie

cereals and fruits with measuring tapeOrganismul nostru are nevoie de o ingrijire optima pentru a se mentine sanatos, de aceea este necesar sa consumam o cantitate cat mai ridicata de alimente ce contin substante minerale si nutritive. Dintre acestea, cel mai bine se pot remarca magneziul, potasiul, fierul, fosforul si calciu, prin intermediul carora organismul nostru functioneaza in limite normale, iar noi devenim mai pline de energie si voie buna ca niciodata.

Iti prezentam cele cinci minerale de care organismul tau are neaparata nevoie pentru a functiona in parametrii normali.

Potasiul. Printre principalele beneficii ale potasiului se numara si mentinerea unui nivel echilibrat de apa in organism, precum si reducerea hipertensiunii arteriale, daca ea exista. O sumedenie de afectiuni ale organismului se afla in stransa legatura cu carentele de potasiu, printre care si confuzie, reducerea apetitului alimentar, rezistenta musculara mai scazuta si stari de oboseala sau moleseala.

Poti gasi acest mineral in principal in fructe, precum bananele, dar si in ciocolata neagra, peste, carne sau legume uscate.

Magneziul. Magneziul este principalul mineral care stimuleaza regenerarea celulara, insa el are multiple roluri in organism, printre care si contractarea muschilor si imbunatatirea actiunii enzimelor. Adesea, tahicardia, crizele digestive, crampele si scaderea rezistentei sistemului osos si a celui nervos se datoreaza lipsei de magneziu din organism.

Acest mineral este intalnit in cereale integrale, legume verzi, nuci si fructe de mare.

Fosforul. Fosforul este mineralul care permite echilibrarea nivelului de acid din organism. Pe langa acest rol, el este responsabil pentru sanatatea dintilor si a oaselor, intrucat el poate intari foarte mult smaltul dentar si rezistenta sistemului osos, astfel incat multe afectiuni pot fi tinute la distanta cu usurinta. De asemenea, fosforul este foarte recomandat in cazul artritelor, deoarece poate ameliora durerile provocate de aceasta maladie. Carentele de fosfor duc in mod automat la infectii gingivale.

Sursele cele mai bogate in fosfor sunt pestele, cerealele integrale, ouale, carnea, fructele confiate, semintele si lactatele.
Bioportal
Fierul. In cazul copiilor, fierul este o substanta minerale care nu poate lipsi organismului, deoarece el ajuta in cresterea si dezvoltarea micutilor. Acesta aduce un numar foarte insemnat de avantaje consumatorului, printre care si cresterea rezistentei sistemului imunitar, prevenirea anemiei, alunga starile de oboseala sau moleseala si mentine pigmentul sanatos al pielii. Lipsa unei cantitati optime de fier in organism poate avea repercursiuni foarte severe, corpul si organele tale vitale fiind expuse riscului aparitiei anumitor maladii.

Poti consuma fier din galbenus de oua, sparanghel, fasole, melasa, fulgi de ovaz, nuci, stridii, fructe deshidratate, rinichi, ficat de porc si moluste crude.

Calciul. Pentru a mentine smaltul dintilor sanatos, sistemul osos rezistent si pentru a regla ritmul cardiac, calciul este cea mai indicata substanta minerala. Principalul rol al calciului in organism este stimularea sistemului nervos, intrucat el permite asimilarea fierului in organism si inlesneste trimiterea impulsurilor nervoase catre creier.

Principalele alimente in care poti gasi calciul sunt lactatele, sardine, somon, seminte de floarea-soarelui, fasole uscata, conopida, branzeturi, soia, broccoli, alune si nuci.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *