Dieta pentru mamele care alăptează

Sarcina şi alăptarea sunt două momente în viaţa unei femei, atunci când are nevoie de hrana in plus pentru a se hrăni pe ea şi pe copilul ei. Mama care alapteaza are nevoie de aproximativ 500 de calorii suplimentare pe zi, pentru a produce între 23 şi 27 de grame de lapte în fiecare zi.

Calitatea laptelui matern este afectata de dieta mamei iar cantitatea de lapte ar putea suferi scaderi daca mama nu consuma suficiente calorii.

Dieta pentru alaptare

Cerinţa totala de calorii a unei femei care alapteaza este între 2.500 şi 2800 de calorii pe zi. Trei mese si doua gustari, intre mese, sunt de obicei suficiente pentru îndeplinirea aportul regulat de calorii . Consuma produse din cereale integrale, o multime de fructe si legume proaspete, carne slabă, peşte, lapte, produse lactate, fasole si legume. Stai departe de alimentele cu zahar si grasimi saturate. Este necesar  să luati multivitamine si suplimente minerale. Cu toate acestea,  suplimentele nu ajuta foarte mult in cresterea calitatii sau cantitatii laptelui. Bea cel putin 10 pahare de apă şi lichide în fiecare zi.

Alimente pe  care mamele care alăptează trebuie să le evite

Mamele care alăptează ar trebui să stea departe de alcool, cofeina şi ţigări. Este recomandabil să se evite ceapa, broccoli, varza si legumele din familia cruciferelor în cazul în care copilul dumneavoastră suferă de dureri de colici.Ocazional, copiii sunt sensibili la alimente specifice, pe care mama le consuma. Consultaţi întotdeauna medicul dumneavoastră înainte de a lua orice medicament sau supliment pe baza de plante. Încercaţi să consumati alimente organice.Nutritionistii recomanda fenicul, seminţele de schinduf şi fasole cowpea pentru creşterea cantitatii de lapte matern.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *