Consumul lichidelor, unica solutie pentru a face fata temperaturilor ridicate de pe timpul verii

Portrait of young woman drinking waterPe timpul verii, temperaturile foarte ridicate nu ne permit sa ne desfasuram activitatea la nivel optim, intrucat ele ne creaza neplaceri si, in plus, ne slabesc foarte mult, dat fiind faptul ca nivelul nostru de energie scade si devenim mai deshidratate.

Astfel, organismul nostru este lipsit de hidratare, deoarece substantele lichide si minerale sunt eliminate prin sudoratie. Printre efectele imediate ale acestui lucru se numara si starea de oboseala constanta, moleseala sau lipsa energiei, care ne pun adesea in situatia in care nu putem duce la capat activitatile de peste zi. Din acest motiv, hidratarea este principala solutie de a evita aceste stari neplacute si eventualele neplaceri pe care ea le poate provoca.

Marea marjoitatea a specialistilor recomanda un consum cat mai ridicat de lichide, care poate fi diferit de la persoana la persoana, in functie de greutatea corporala, sex sau efortul fizic pe care aceasta il face. Cunoastem cu totii reclamele si diferitele afise in care este inscris faptul ca, pentru a beneficia de o hidratare optima, trebuie sa consumam cel putin doi litri de lichide – ei bine, acest lucru se schimba pe timpul verii, deoarece organismul nostru are nevoie de o cantitate cel putin dubla de lichide.

Care sunt lichidele cele mai indicate spre consum? In mod natural, apa plata este principalul lichid pe care trebuie sa te axezi atunci cand temperaturile depasesc limitele normale. Pe langa aceasta, si apa carbogazificata este o solutie foarte buna, intrucat ea contine o cantitate ridicata de substante minerale, care-ti vor revitaliza intregul organism. Ceaiurile medicinale, fie ca sunt consumate reci sau calde, pot sa dilate vasele de sange, temperatura corpului tau scazand foarte mult, astfel. De asemenea, se recomanda consumul sucurilor naturale, preparate in casa, deoarece ele sunt o sursa importanta de antioxidanti.

Pe de alta parte, atunci cand vine vorba despre bauturi alcoolice, sucuri carbogazoase sau cafeina, trebuie sa eviti aceste lichide cu orice pret, intrucat ele nu iti aduc nici un beneficiu. De exemplu, cafeaua este o bautura cu proprietati diuretice si, indiferent daca o consumi calda sau rece, este necesar sa bei imediat un pahar cu apa, pentru a indeparta posibila sa actiune nepotrivita asupra organismului tau.

Mai mult, sucurile carbogazoase nu sunt deloc satioase, astfel ca, dupa numai cateva clipe dupa ce ai terminat de baut un pahar sau doua, veri resimti senzatia de sete chiar si mai acuta – acest lucru se datoreaza, in mare parte, cantitatii foarte ridicate de zahar rafinat si aditivi pe care aceste bauturi le contin.

Consuma fructe si legume. Conform doamnei Julianne Amberly, medic nutritionist, sef al sectiei de pediatrie al Institutului de Medicina din Statele Unite ale Americii, fructele si legumele iti pot aduce un aport foarte insemnat de lichide si substante minerale. De aceea, este indicat sa consumi cat mai multe dintre fructele care iti pot oferi substante nutritive si care contin multa apa in compozitia lor, precum pepenele rosu, merele, piersicile sau prunele.

In privinta legumelor, castravetele este cea mai buna alegere, intrucat el contine o cantitate foarte mare de apa si, in plus, poti beneficia de hidratare pentru o mai lunga perioada de timp daca optezi pentru consumul catorva castraveti in fiecare zi.

Fii foarte atenta in cazul in care exista copii sau persoane in varsta in jurul tau, deoarece ei se deshidrateaza mai repede decat tinerii si persoanele adulte pana in patruzeci de ani. De altfel, cantitatea de apa necesara unei zile trebuie consumata in mai multe reprize, in cantitati reduse, pentru a evita senzatia de meteorism (balonare).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *