Ce schimbari trebuie sa aduci in alimentatia ta pentru a reduce nivelul colesterolului?

http://www.dreamstime.com/-image20499554Pentru a evita eventualele neplaceri cauzate de un nivel prea ridicat de colesterol in sange, este necesar sa faci cateva mici schimbari de efect in regimul tau alimentar, prin intermediul carora te vei pastra mereu sanatoasa.

Retine ca, atunci cand vine vorba despre alimentatie, rolul ei in modul in care arati si in care te simti este deosebit de important. Prin intermediul catorva mici schimbari pe care le poti aduce in regimul tau alimentar vei reusi cu siguranta sa arati mult mai bine si sa ai o stare placuta si pozitiva pe tot parcursul zilei. Consultul unui nutritionist sau dietician poate fi, de asemenea, o varianta foarte utila, intrucat ei sunt persoanele la care poti apela pentru un sfat in privinta alimentatiei tale de zi cu zi.

Iti prezentam cateva trucuri foarte utile pentru a-ti mentine nivelul de colesterol in limite normale.

Evita grasimile. Exista un numar foarte mare de modalitati de preparare a diferitelor preparate culinare, astfel incat ele sa fie cat mai sarace in grasimi rele. In locul untului sau a smantanii, specialistii recomanda gatirea legumelor la abur, inabusit sau la cuptor, deoarece este o modalitate de a reduce cantitatea de grasimi ingerate. Poti adauga feliute de lamaie, diferite verdeturi si ierburi, piper, usturoi si alte condimente deosebite.

Evita lactatele integrale. Desi lactatele integrale au un gust foarte savuros, este indicat sa le inlocuiesti cu cele degresate si semidegresate, deoarece ele contin o cantitate mai redusa de grasimi rele, daunatoare organismului tau. Evita iaurtul grecesc, intrucat el contine mai multe grasimi decat te-ai astepta si opteaza pentru iaurtul simplu, de maximum 2% grasime. In cazul laptelui, ai grija ca acesta sa nu depaseasca 1,5% grasime.

Comanda peste la restaurant. Pestele este printre singurele alimente ce nu contin un aport foarte ridicat de grasimi si, in plus, el este foarte bogat in substante nutritive, precum fierul si, cel mai important, acizii grasi omega-3, ce pot determina o scadere a nivelului de colesterol si pot lupta cu succes impotriva procesului de imbatranire. Mai mult, pestele este considerat un aliment foarte gustos, care poate fi gasit in numeroase moduri: fie in salate de cruditati, fie in salate cu specific grecesc, fie in alte preparate care contin peste, fie in conserve. Il poti consuma dupa bunul tau plac, sub orice forma iti doresti – important este sa consumi carne de peste cat mai des, pentru a evita carentele de fier ce pot duce la anemie sau la alte afectiuni mult mai complexe.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *