Alimentatia corespunzatoare, primul pas catre un somn odihnitor

Tratamente-naturiste-pentru-insomnieAlimentatia joaca un rol foarte important atunci cand ne dorim sa obtinem un somn bine-meritat. De cate ori nu ti s-a intamplat sa iti schimbi pozitiile de somn pe parcursul noptii, in cautarea odihnei si a repaosului mult asteptat? Intr-adevar, alimentele pe care le consumi pot fi cauza principala a deprivarii de somn de care sufera organsimul tau.

In cazul in care ti se intampla sa adormi foarte greu sau sa te trezesti de mai multe ori pe parcursul noptii, iar dimineata starea ta de oboseala este mult mai accentuata decat cu o zi in urma, inseamna ca a venit timpul sa faci cateva mici schimbari in regimul tau alimentar. Iata lista celor cinci alimente foarte daunatoare din acest punct de vedere:

  1. alimentele de tip fast-food;
  2. alimentele care contin zahar rafinat;
  3. branzeturile;
  4. rosiile;
  5. alimente picante;
  6. bauturile pe baza de cafeina (cafea, bauturi energizante, ceaiuri).

Aceste alimente defavorizeaza foarte mult digestia, ceea ce poate provoca insomnii destul de acute, ce au ca urmari nopti intregi nedormite si stari de oboseala foarte intense. Consumul acestor alimente dupa ora 1900 poate duce la aparitia anumitor afectiuni digestive, precum sindormul intestintului iritabil, arsurile stomacale si indigestia.

Printre alte cauze foarte frecvente ale insomniei se afla si fumatul, stilul de viata sedentar, consumul excesiv de lichide, tratamentele medicamentoase, depresia, stresul, bolile cronice si altele.

Odihna este foarte mult influentata de alimentele pe care le mananci, dar indosebi de cantitatile si orele la care ele sunt consumate. Daca te numeri printre persoanele care sufera adesea de pe urma insomniilor, iti recomandam sa eviti cu precadere consumul celor sase grupe alimentare mentionate anterior, deoarece ele determina eliberarea aminoacidului denumit tiramina, ce pastreaza sistemul nervos in stare alerta.

Cu toate acestea, asa cum exista alimente ce pot provoca insomnie, tot asa exista si anumite alimente ce pot actiona drept adjuvante in acest caz. In aces sens, un exemplu foarte bun este un pahar de lapte usor caldut, care contine o substanta numita triptofan, ce determina secretia melatoninei, un hormon ce calmeaza creierul si te poate ajuta sa adormi mult mai usor.

De asemenea, pentru un continut ridicat de triptofan poti apela si la albusul de ou, tonul, carnea de curcan si mierea, pe care este indicat sa le consumi cu cel putin trei ore inainte de culcare pentru ca productia de melatonina sa fie mai mare, iar somnul tau – mai binefacator.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *